English Deutsch

Využití obrázku v reklame

, Napsal:
BlogPic

Jde o téma, které je casto ignorováno, ale stává se velmi duležité a vzhledem k aktuální zmene zákona muže mít výrazne nepríjemnejší dusledky než dríve. Jde o fotografie, které se používají v reklamách. Tento clánek je proto zameren predevším na inzerenty.

Je nesporné, že reklama vypadá mnohem atraktivneji, pokud je v ní nekolik pekných fotografií. Bohužel, reklamy nekdy používají fotografie, které nejsou vaše a byly zkopírovány z jiných webových stránek bez dotazu.

I když nekterí lidé mají podezrení, že byste to nemeli delat... ve skutecnosti to nemáte dovoleno. Neoprávnené použití fotografií jiných lidí muže být drahé, protože vlastník práv k obrázku muže požadovat náhradu škody nebo licencní poplatky.

Rád bych provedl krátký exkurz do právního základu:

Autorská práva

Autor je osoba, která vytvárí dílo. Patrí sem napríklad obrázky, texty nebo hudba. Tento autor sám rozhoduje o tom, kdo, kde, jak a kdy muže jeho dílo použít.

Právo k užívání

Autor muže udelit ostatním lidem právo používat jejich dílo. Toto právo užívání muže podléhat podmínkám. Ty mohou být financní povahy nebo zahrnovat omezení místa ci casu. Muže napríklad urcit, že jeho fotografii lze bezplatne použít na soukromé domovské stránce, ale za tisk v casopise se platí licencní poplatek.

Osobní práva

Osobní práva vstupují do hry, pokud je osoba na fotografii rozpoznatelná. To pak muže rozhodnout, zda bude vubec možné fotku zverejnit. V profesionálním sektoru nechá fotograf fotografované osoby podepsat postoupení práv, tzv. model release.

Co to znamená pro inzerenty?

Jednoduše to znamená, že pro svou reklamu nemužete jen tak použít fotografie, které najdete nekde na internetu. Tip: Na internetu existují archivy fotografií, kde mužete legálne získat obrázky za malé nebo žádné peníze, pokud rozhodne nechcete použít své vlastní fotografie.

Pro provozovatele salonu to také znamená, že byste meli mít písemný souhlas príslušné osoby se zverejnením týmových fotografií. Je také vhodné mít uživatelskou smlouvu s fotografem, pokud od nej necháte tým fotografovat.

Je také duležité vedet, že nepomuže, když zmeníte výrez zkopírované fotografie nebo rozmažete oblicej. Bez souhlasu tvurce jej nelze použít v žádné upravené podobe.

Poslední komentár

Vaše vlastní fotografie jsou stále nejlepším zpusobem, jak získat co nejvíce kontaktních dotazu. Mužete napríklad pracovat pouze s úryvky. Mnoho zákazníku nevyhledává supermodelky – predevším na masáže. Ve skutecnosti zákazníci obvykle rozpoznají zkopírované obrázky a poté již nabídku nevidí jako duveryhodnou, a proto je méne pravdepodobné, že zavolají.

Copyright © 2008-2024 Massage123